27 Ağustos 2014 Çarşamba

PRATİK MÜRDÜM ERİĞİ MARMELATI

MARMELAT
 Herkese selam
Mürdüm eriğinin tam zamanı...Bu hafta sonu kayınvalidemin köyden getirdiği mürdüm erikleri ile marmelat yapmaya kalkıştım ve evdekilerden tam not aldım..Gelelim kolay marmelat yapımına

*Yaklaşık 2 kg mürdüm eriği
*1 çay bardağı su
*1,5 su bardağı şeker. Şekersiz yaparsanız marmeladınız çabuk bozulur. 
*1 tane limonun suyu
*1 tatlı kaşığı tereyağ
(Bir yerlerde okumuştum parlak olmasını sağlıyormuş.Test ettim Onayladım.)

YAPILIŞI

Yıkadığımız mürdüm eriklerinin çekirdeklerini çıkaralım. Tenceremize koyalım. 1 çay bardağı suyu tencereye ekleyip kısık ateşte yumuşayana kadar pişirelim. Eriklerimiz yumuşadıktan sonra el blendırı ile iyice karıştıralım.1,5 su bardağı şekerimizi tencereye ekleyelim. 5 dakika daha kaynatalım.1 tatlı kaşığı tereyağımızı ve 1 limonun suyunu ekleyelim karıştıralım.Ocağımızın altını kapatalım.Sıcakken kavanozlarımıza koyup soğumalarını bekleyelim.Sonra kavanoz kapaklarımızı kapatalım.
Marmeladımız yemeye hazır......
                                                                                                            Afiyet olsun



MARMELAT

                                                                                                                                  Sevgilerimle

20 yorum:

  1. eline sağlık,o eriğin her bir şeyi şahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Havvacım..Bence de mürdüm eriği doğanın harikalarından biri :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Sertaç nasıl severim ben bunu her sene yapardım ama bu sene tembelliğim tuttu seninki çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene ki sıcaklar beni de çok zorluyor...Aç kalarak ölmemek için mutfağa giriyorum :) Erikler bozulursa çok üzülürdüm o sebebten ortaya çıktı bu marmelat :)))) Sende yap hadi bi gayret....

      Sil
  4. ellerine sağlık Sertaç! bende tam not verdim:) rengi de ne güzel olmuş öyle,,
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ne güzel tam notlarım arttı :) Teşekkürler Sebuş

      Sil
  5. Mürdüm eriğine lafım yokta ben en çok şu bardakları beğendim, duvarda asılı olanları. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu porselen kupalarımı çokk severek almıştım. Denize olan hasretimi onlara bakıp bakıp gideriyorum :((((
      Sevgilerimle

      Sil
  6. tereyağı demişsiniz ama nerde ekleniyor ? Göremedim sanki. Ellerinize sağlık bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa evet çok özür dilerim...Yazıyı hemen güncelliyorum
      Sevgilerimle

      Sil
  7. benim yaptığımın bir müddet sonra üstünde köpüklenme olup ekşiyordu, demek ki şekerini az katıyormuşum,afiyetle yiyin,güzel görünüyor,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe hanım şeker reçeli, marmelatı koruyor.Sevgilerimle :)

      Sil
  8. Doğal ev yapımı bir marmelattan daha güzel ne olabilir :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür edrim Sinemcim herşeyin doğalı güzel.....

      Sil
  9. Oh mis gibi kokmuştur o pişerken, evyapımı gibisi varmı? Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet miss gibi koktu vallahi Teşekkürler
      Hülya hanım sizin keçe güllerden yapmaya çalışıyorum.Ama çok zorrrr
      Bitmeyecek gibi.......

      Sil
  10. En sevdiğim marmelattır.Geçen sene hatta babam yapmıştı.Harika olmuş baba dedik bir daha yaptı tutturamadı :))
    Zamanı geçmeden hemen almalıyım,senin tariften yapıcam;eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal olsun Babana Denizcim..Yok bu tarifte tutturulamayacak birşey yok.Teşekkürler

      Sil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...