19 Haziran 2015 Cuma

TRİLEÇE YAPTIM OLDU......



Selam 

Bugün ki yazıma ; sakinleşmeye, içe dönüşe başladığımız, ruhumuzu ve bedenimizi dinlendirdiğimiz, bu güzel Ramazan ayının hepimize hayırlı olmasını dileyerek başlamak istiyorum. Sakinleşmeye,huzura ülkemizin ihtiyacı var. Umarım doğru siyasi kararlarla bu süreci Ramazan ayı ile birlikte hızlandırıp, ülkemizi daha fazla germeden doğru kararlar vererek huzura kavuştururlar. 

Son zamanlarda bir triliçe furyasıdır gidiyor. Bende ilk kez Selanik cafe'de yemiştim. Sütlü tatlıları çok sevmemden dolayı; pek beğenmiştim. Eğer karamelli tatlıları seviyorsanız trileçeyi sevmemek pek mümkün değil..Tarif ararken severek takip ettiğim şahane tarifleri olan Hakkı beyin sitesinde  tarifi buldum.Denedim sonuç şahane....
Herkese güzel geçen bir hafta sonu diliyorum
                                                                           Sevgiler



KEK MALZEMELERİ

5 adet yumurta (oda sıcaklığında)

1 çay bardağı toz şeker

1 paket vanilya

1 paket hamur kabartma tozu

Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı 1 çay bardağı şekerle bembeyaz olana 5-6 dakika çırpalım.İyice köpürsün kıvamlı hale gelsin.





Ardından kabartma tozumuzu ve vanilyamızı karışımının içine ekliyoruz. Spatula yardımı ile  şöyle bir alttan üste köpüğü söndürmeden karıştırıyoruz. Eşit karıştırmaya çalışalım yoksa kabartma tozu bir tarafta yoğunlaşırsa o taraf daha fazla kabarır diğer taraf sönük kalır.

 Sıvı yağ ile güzelce yağladığımız dikdörtgen borcama kek hamurumuzu dökelim. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 35-40 dakika pişirelim.

Kekimiz fırında pişerken bizde sütlü şerbeti hazırlayalım.

SÜTLÜ ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER
4 su bardağı süt
1 paket sıvı krema 
1 çay bardağı şeker


Şerbeti yapmak için süt, şeker ve kremayı mikser ile 5 dk 

çırpalım. Şekerin tamamen erimesi, karışımın köpürmesi

gerekiyor.  


Kekimiz ılıyınca kürdan ile çok yerinden delikler açalım ve



hazırladığınız sütlü şerbeti 

üzerine dökerek tamamen soğumaya ve dinlenmeye bırakalım. 






Karamel sos için:


5 yemek kaşığı şeker



2 yemek kaşığı tereyağı


1 paket sıvı krema



Bir tencereye şekeri koyun, orta ateşte karıştırarak şekeri eritin.

 Şeker topan topan olacaktır. Panik yapmayın. Karıştırmaya 

devam edin. Rengi değişince (fazla yakmayın) içine 2 yemek 

kaşığı tereyağınızı ekleyin karışım kaynasın ardından kremayı 

ekleyin karışım tekrar kaynasın.Ocağın üstünden alın soğumaya 

bırakın...













20 yorum:

  1. Ama bu trileçe olmuyor ki, adı üstünde tri-leçe 3 çeşit süt kullanılıyor :) Yapımı ucuz diye bir furya tutturdular, sinir oluyorum artık yoksa derdim yapanla değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trileçe :)))) şu aralar piyasaya kaskaslanmaya çalışılan bir tatlı zannımca.......Yok Berkay nerde bulmuşuz biz üç çeşit sütü de yapmışız??? Tek inek sütü :)))) O yüzden adı Trileçe değil Triliçe :)))) Ayrıca yapımı hiç ucuz değil.....Sen yine sinirlenme ama lezzetli birşey...Berkay :))))

      Sil
    2. Bir lobisi falan var sanırım :p Ben zaten karamel sevmiyorum, ondan yemiyorum. Yoksa güzelse isterse sütsüz olsun :D

      Sil
  2. çok güzel ve basit açıklayan bir tarif olmuş rahatça yapılabilir bence..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık sütlü tatlı severim ama karamelle aram iyi değil.
    Triliçe bugünlerde karşıma çok çıkar oldu karamelli olmasaydı hemen denerdim ama birkaç yerde daha görürsem ısrarlara dayanamayıp yaparım heralde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frambuazlısını da görüyorum bu aralar..Tadına bakmadım ama güzeldir diye düşünüyorum sevgiler :)

      Sil
    2. Bak frambuazlısını deneyebilirim işte, teşekkürler...

      Sil
  4. Tarife daha önce de rastlamıştım da adam akıllı okumamıştım. Yorumlardan birinde ucuz tarif denmiş ama sadece 2 paket krema bile tatlının maliyetini yükseltir. Bence :)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki haklısın Bakmayın siz Berkay'a o herşeye karşı :)))) sevgiler

      Sil
    2. Karşıyım tabii, 3 çeşit süt kullanılmıyorsa adına başka bir şey densin :) İnsanları kandırmayın :P

      Sil
    3. Hahahahaha çokk alemsin Berkay... yorumuna dün akşamdan beri gülüyorum....Tamam hadi isim babası sen ol ne olsun adı?

      Sil
    4. Artık savaşmayı bıraktım ben :P Biraz araştırdım da sütün 3 halinden yapıldığı için diyen de var. Öyleyse trileçe denebilir evet :) Araştırmalarıma devam edeceğim ama. O zamana kadar izin veriyorum, aynı isimle kalabilir :P

      Sil
    5. Peki sağolllll Berkay....isim bulduğun zaman haberim olsun yazıyı güncelleyeceğim :)))))

      Sil
  5. sertaç,beşiktaş'ta bi kafede yedim,ve ıyyk dedim bu ne?
    zannımca onlar bu işi becerememişler,şimdi senin tarifi ve fotoları görünce,üşenmesem de denesem dedim.
    eline sağlık,afiyet olsun.
    umarım ramazan sırf uzun uzun saatler boyunca aç susuz kalmak anlamında kalmaz memleketimizde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Havva...Karameli severim o yüzden bana lezzetli geliyor.Çok teşekkürederim sevgiler canım :)

      Sil
  6. Valla da olmuş :)) tatlı canavarı iki kızı olan bir anne olarak denemek zorundayım diye bir his geldi oturdu içime Sertaç..güzel ellerin dert görmesin mmmmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kadriye....nerelerdesin özledik valla...sevgiler :)

      Sil
  7. Ben de deneyeyim bunu, çok seviyorum :D

    YanıtlaSil

YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ....
HEPİNİZE ÇOKK TEŞEKKÜRLER...

BU BİR MÜBADELE HİKAYESİNİN ANLATILDIĞI RADYO HİKAYESİ

KOZANA HATIRALARI......

Selam Mübadil insanların fotoğraflarıyla birlikte bir mübadele hikayesi anlatımı burada....Bakalım kimlerle ortak hikayelerimiz var?...